NAURUJOOGA

Sanonta nauru pidentää ikää pitää paikkansa. Naurulla on lukemattomia terveydellisiä vaikutuksia. Lisäksi se lisää luovuutta, oppimiskykyä, sosiaalista kyvykkyyttä ja yhteenkuuluvuutta sekä laukaisee stressiä. Naurujooga on yhteistä iloa prhaimmillaan!

Nauruharjoitukset ja nauruterapia sopivat erinomaisesti kokous- tai koulutuspäivän alkuun parantamaan oppimiskykyä ja keskittymistä

  •     Suunnittelupäivän alkuun lisäämään luovuutta
  •     Virkistys- tai tiimipäivän lomaan rakentamaan yhteenkuuluvuutta
  •     Pienten ja suurten tilaisuuksien loppukevennykseksi
  •     Asiakastilaisuuksiin jäänrikkojaksi
  •     Juhliin erilaiseksi ohjelmanumeroksi

Kadonneen naurun metsästyksessä tehdään nauruharjoituksia ja tutussa porukassa teeskennelty nauru muuttuu äkkiä oikeaksi.

Pidän tunteja naurujooga Helsinki -alueella.
Ota yhteyttä, niin kerron lisää naurun mahdollisuuksista!

”Kadonneen naurun metsästys!”

Kadonneen naurun metsästys pohjautuu Madan Katarianin kehittämään naurujoogaan, jossa naurulle ei tarvita erityistä syytä, vaan on lupa vain nauraa.  Sanonta, nauru pidentää ikää, pitää paikkansa ja vaikka ei pidentäisikään niin kuitennii tämä matka nimeltä elämä maistuu mukavammalta.

Elämäniloa ja terveys:

Naurujoogalla on lukemattomia terveydellisiä vaikutuksia. Lisäksi se lisää luovuutta, oppimiskykyä, sosiaalista kyvykkyyttä ja yhteenkuuluvuutta sekä laukaisee stressiä. Se toimii erittäin hyvin me-hengen luojana ja lisää hyväksyntää ihmisten välillä.
Nauruhermoja kutkutellaan nauruharjoituksilla ja tutussa porukassa teeskennelty nauru muuttuu äkkiä oikeaksi nauruksi ja vaikka ei oikeasti nauraisikaan niin keho ottaa siitä huolimatta terveydelliset vaikutukset vastaan.

Mitä tapahtuu naurujoogatunnilla:

Naurujoogasession kulku on seuraavanlainen, jota voi tarpeen tullen lyhentää tai pidentää:
* Alustus mistä on kyse ja miksi kannattaa nauraa sekä naurujoogan historia
* Kehoa ja mieltä lämmittävä harjoitus
* Ns. virallisia nauruharjoituksia
* Vapaa nauruosio, jossa on vain lupa nauraa
* Loppurentoutus, mikäli mopo ei karkaa käsistä ja jos se karkaa nauruissa niin sehän ei haittaa laisinkaan;)
Kun naurattaa niin nauretaan ja jos ei naurata niin hyväksytään tilanne. Suositeltavaa kuitenkin on tehdä nauruharjoitukset isosti, koska liike luo tunteen ja keho ottaa terveydelliset vaikutukset vastaan, vaikka oikeasti ei naurattaisikaan. Aina on ryhmässä joku, jonka valloittava nauru tempaisee mukaansa.
Naurujoogan peruspilarit ovat: Katsekontakti, liike ja leikkimielisyys. Professori Pekka Himanen sanoo, että suomalaisilla on munauksen estostrategia päällä ja naurujoogasessiossa toivottavasti edes yhden kerran mokataan sillä moka pitää ihmisen inhimmillisenä olentona.
Jooga tulee hengityksestä ja perusnaurusessiossa se näkyy tavallisena syväänhengitysharjoituksina.
Naurujooga on lähtenyt liikkeelle Intiasta, jossa ihmiset kokoontuivat aamuisin puistoihin nauramaan. Maailmalle nauru lähti leviämään 1999 ja on jo levinnyt yli 60 maahan. Itse toivon omalta osaltani olevani yksi nauruepidemian levittäjä. Ei kuitenkaan niin, että unohtaisimme elämän syvällisyyden, merkityksellisyyden ja monimuotoisuuden. En myöskään halua ongelmia lakaistavan maton alle ja hymyillään hampaat irvessä, että kaikki on hyvin

 

Ajanvaraukset:
Riitta Viljamaa
040-522 7696

riitta.viljamaa@hotmail.com
www.hyvanolonhoitola.fi